20. Januar

Savn: Du ryger cigaretter mod himlen
et sted i en by. Drikker whisky
og lyse skyer. I formiddagen

er jeg træt i hele min krop.

Jeg har svømmet et par omgange
uden at lægge
mørke

til nogen. Vandet er køligt.

Eller er det min krops varme?
Det var tidligere.

I bruseren lukker jeg mine øjne og sæber mig ind.

*

Hvad husker jeg?

*

Imens sætter jeg tingene op på computeren.

Bordet sejler,
cocio,
cola,
urte te,
rester fra en miso suppe,
en to-go kaffekop
og en tyndslidt notesbog.

Papirerne ligger som affald
og kan ikke længere bruges.

Bøger om sorg, om pladsen og monumentet
og om skulpturen

ligger i et hjørne med nogle slidte albums over.
Nogen gange siger jeg

Fuck, hvor det regner
og
Jeg tror jeg tar' fri.

Som om man kunne skrive sig fri fra sig selv.
Og du er her heller ikke.

Ingen kommentarer: